pexels-photo-247772

Upravljanje ljudskim potencijalima – praktični zadaci u sklopu selekcijskog postupka

Proces intervju o kojem smo pisali u prethodnom članku ne mora biti i posljednji korak u selekcijskom postupku pronalaska novih zaposlenika.

Štoviše, u slučaju da ste kao poslodavac nesigurni kojeg kandidata izabrati ili se dvoumite između nekoliko kvalitetnih kandidata, ako to već niste učinili prije samog intervjua (što je mnogo češća praksa), određenim kandidatima možete zadati praktične zadatke kako biste lakše i sigurnije došli do svoje konačne odluke.

Zašto koristiti praktične zadatke unutar selekcijskog postupka?

Praktični dio procesa poslužit će vama kao organizaciji da bolje upoznate kandidata u uvjetima nalik onima koje ga očekuju bude li izabran. Istovremeno,  samom kandidatu pružena je prilika da još detaljnije upozna organizaciju i radno mjesto na kojem bi mogao raditi u budućnosti. Time su se u selekcijskom postupku iskoristili svi instrumenti te možete biti sigurni da ste zaposlili najkvalitetnijeg kandidata.

Koje se vrste praktičnih zadataka mogu koristiti u selekcijskom postupku?

Postoje razne vrste praktičnih zadataka koje možete koristiti kako biste naposljetku došli do pravog kandidata. Koje ćete praktične zadatke zadati ovisi svakako o tipu radnog mjesta koje se nudi te vremenu kojim raspolažete prije nego što morate donijeti konačnu odluku.

U nastavku se nalaze najčešći praktični zadaci korišteni u sklopu selekcijskog postupka:

Radni zadatak Tijekom selekcijskog postupka kandidatu možete poslati konkretan radni zadatak koji je važan dio posla za koji se natječe.

Ako je radni zadatak dobro strukturiran, sadržavat će, ako ne sve, mnoge bitne elemente potencijalnog posla.

Radni zadatak bit će vam bez sumnje vrijedno mjerilo koliko je sam kandidat kvalificiran za ponuđeno radno mjesto, a neće vam oduzeti ni mnogo vremena ni novca na njegovo kreiranje.

Igra uloga  

Ako kandidatu dodijelite ulogu nosioca posla za koji se natječe i od njega zatražite odigravanje realne poslovne situacije, dobit ćete puno bolji uvid kako bi taj isti kandidat odrađivao radne zadatke dobije li traženi posao.

Primjer ovakvog zadatka može biti rješavanje potencijalne stresne situacije, smirivanje drugih osoba ili tehnike pregovaranja (nezadovoljni kupac ili gost, tehnički ili drugi kvar, kašnjenje ili neispunjavanje rokova i sl.)

Prezentacija  

Jedan od načina za kreiranje praktičnih zadataka je i taj da kandidatima pošaljete materijal na određenu temu i od njih zatražite da, u sklopu selekcijskog postupka, u određenom vremenskom roku pripreme prezentaciju na tu temu.

Materijal na određenu temu možete kandidatima dati na dan intervjua pri čemu im se mora dati i određeno vrijeme, prije početka intervjua, da pripreme prezentaciju koju tijekom intervjua iznose vama kao poslodavcu.

Također, kandidatima potrebni materijal možete poslati najčešće e-mailom prije ili poslije intervjua, ili dati osobno na dan intervjua nakon što je intervju održan, te im zadati rok do kojeg zadatak trebaju vama povratno poslati.

Studij slučaja (Case Study)  

Studijem slučaja provjerava se kandidatovo iskustvo iz određenog područja i njegov pristup u rješavanju konkretnih problema.

Koristeći ovaj pristup kandidatu prezentirate određeni poslovni problem.

Od kandidata zatim tražite da donese odluku kako postupiti, objašnjavajući koje strategije koristiti, koje izazove savladati i koje rezultate postići.

Vježbe postavljanja prioriteta (in-tray)  

U ovoj vrsti testiranja kandidatima možete poslati podosta različitih materijala, cilj je da odrede prioritete i sve obave u relativno kratkom vremenskom roku.

Ovim vježbama provjerit ćete sljedeće sposobnosti kandidata: planiranje, organiziranje, strukturiranje, delegiranje, taktičnost, rad pod pritiskom i sl.

 

Često se pogrešno vjeruje kako je upravljanje ljudskim potencijalima nepotrebno, pogotovo u manjim organizacijama. No, kreiranje i objavljivanje kvalitetnih oglasa za posao te odabir najboljih kandidata u procesu intervjua ili zadavanjem praktičnih zadataka predstavljaju glavne faktore uspješnosti svake organizacije, pa tako i vaše.

Stoga, imajte na umu da, kao i mnoge druge, i vaša organizacija mora brinuti o ljudskim resursima jer ta ista briga, stručnim rječnikom nazvana upravljanje ljudskim potencijalima, izravno utječe na njezin uspjeh.


Tagovi

event manager  hub  javnost  komunikacija  kreativnost  ljudski resursi  mediji  objava za medije  odnosi s javnošću  posao  pr  press  projekt  volonteri  volontiranje  
©Udruga Hepicentar 2018