objava za medije

Komunikacija u društvenim projektima – kako pripremiti objavu za medije

Svaki se projekt priprema za točno određenu skupinu korisnika. Stoga je iznimno bitno da informacija o njemu dođe do svoje ciljane publike na posebno oblikovan način. U odnosima s javnošću, taj se način zove priprema objave za medije. To je izazov i odgovornost o kojoj nerijetko ovisi uspješnost čitavog projekta.

Što je objava za medije i kada se koristi?

Objave za medije najčešći su oblik posredovanja informacija u javnost putem medija. Objave se koriste kada želimo najavljivati i plasirati vijesti (dobre, loše, izvanredne) za javnost ili reagirati na određeni događaj. Pripremajući objavu za medije uvijek moramo polaziti od njezine informacije, odgovara li ona potrebama primatelja te je li njima bitna i zanimljiva. Vama će možda biti zanimljiva objava da Vlada priprema nove mjere štednje, dok će pak vaš susjed sa zadovoljstvom dočekati vijest da je Apple lansirao najnoviji model iPhonea. Za svakog ponešto.

Tko ima koristi od objave za medije?

Objava za medije jednako je korisna medijima, stručnjacima u odnosima s javnošću te samoj javnosti. S jedne strane, materijal namijenjen medijima treba privući pozornost urednika i novinara, no svakako treba i informirati čitatelja, gledatelja ili slušatelja. Korist za medije je ta što objavom za medije dobivaju vijest ili priču koju prenose dalje. Stručnjaci u odnosima s javnošću na taj način pravodobno iznose svoje informacije i točno onako kako to odgovara određenoj organizaciji ili instituciji. No ta komunikacijska misija završava tek dostavljanjem informacije općoj javnosti i građanima kojima je sama informacija prvotno i namijenjena.

Kako znamo da će baš naša objava za medije biti objavljena?

Svakodnevno u redakcije pristiže između 20 i 50 objava, zbog čega urednici u svega nekoliko sekundi odlučuju hoće li nešto objaviti ili dalje istražiti, kao i koju će objavu obraditi te kamo poslati novinare. Stoga je iznimno bitno da naša objava za medije bude kreativna te da se ističe u odnosu na druge.

Da bi objava za medije uistinu bila objavljena, informacija iz objave mora biti:

Uz to, potrebno se pridržavati i određenih pravila pisanja. Zlatno je pravilo da treba pisati kako se govori, razumljivim rječnikom, s naglaskom na detalje bliske publici. Uzimajući to u obzir, savjetuju se kratke rečenice, jednostavnost, bez nepotrebnih, praznih i stranih riječi, s glagolima koji opisuju akciju. Savjetuje se i izbjegavati kratice, superlative te time i pretjerivanja. S druge strane, citati su i više nego dobrodošli jer pojačavaju vjerodostojnost poruke.

Top 5 razloga zašto vaša objava za medije neće ugledati svjetlo dana

Zaključak je jasan: dobra je objava razumljiva, jezgrovita, upotrebljiva te gramatički besprijekorna. Pripremiti takav materijal zahtijevan je posao zbog čega je bitno da osobe zadužene za pripremanje takve objavu uzmu u obzir sve ove savjete. Time objava neće imati samo kvalitetnu strukturu i sadržaj, već će i zadovoljiti osnovni cilj – prenijeti informaciju predodređenoj publici na brz, jasan i učinkovit način.


Tagovi

event manager  hub  javnost  komunikacija  kreativnost  ljudski resursi  mediji  objava za medije  odnosi s javnošću  posao  pr  press  projekt  volonteri  volontiranje  
©Udruga Hepicentar 2018