pexels-photo-373543

GDPR – kratica koja od 25. svibnja 2018. krije velike promjene

Ako kao organizacija ili udruga ponekad prikupljate osobne podatke svojih zaposlenika, korisnika ili suradnika, onda je ovaj članak upravo za vas jer uskoro slijede velike promjene. Saznajte što se krije iza kratice GDPR i kako ona može imati veliki učinak u zaštiti osobnih podataka.

 

Što znači GDPR i zašto svi odjednom spominju tu kraticu?

Kratica GDPR podrazumijeva Opću uredbu Europske unije o zaštiti osobnih podataka koja se primjenjuje od 25. svibnja 2018. godine. Bilo da se radi o osobnim podacima korisnika, klijenata ili zaposlenika, Uredbom je svaka organizacija ili udruga dužna zaštititi njihove osobne podatke.

Svaka osoba mora dati pristanak na korištenje svojih osobnih podataka. Ugrozi li se u bilo kojem trenutku sigurnost osobnih podataka neke osobe, kao organizacija ili udruga dužni ste tu osobu obavijestiti o tome, ali i nadležne službe koje će taj problem što prije riješiti. Osim toga, morate biti svjesni u koju se točno svrhu smiju koristiti osobni podaci pojedinaca, a u slučaju da se ta ista osoba u bilo kojem trenutku predomisli te odluči uskratiti pristup svojim osobnim podacima, takvu odluku morate uvažiti u zadanome roku.

 

Na koga sve utječe ova promjena?

Mnogima je dosad jasno da se Uredba odnosi na sve organizacije i udruge koje posluju unutar Europske unije, no što mnogi ne znaju jest da se Uredba odnosi na bilo koju organizaciju koja raspolaže podacima građana EU-a. Drugim (jednostavnijim) riječima, bilo koja strana organizacija koja nudi svoje usluge unutar Europske unije mora poštovati Uredbu. Stoga ova Uredba, premda europska, utječe i na mnoge američke organizacije, kao što su Facebook, Google ili Microsoft koje sada moraju zaštitu podataka podići na jednu novu razinu, inače…

 

Organizacije koje ne poštuju Uredbu snose posljedice

Svaka organizacija kojoj je imalo stalo do vlastitog poslovanja, neće ignorirati ovu Uredbu. Zašto? Ne samo da nepoštivanje Uredbe povlači financijske kazne (do 4% ukupnog godišnjeg prometa na svjetskoj razini ili do 20 milijuna eura, koji god iznos je veći), već bi moglo imati dugotrajno štetne posljedice i na vaš brend ili imidž. Ako informacije o neusklađenosti s Uredbom dospiju u javnost, negativan imidž brenda u medijima i javnosti mogao bi rezultirati gubitkom korisnika i kupaca, a to je nešto što nijedna organizacija ne želi.

 

No, kad malo bolje razmislite, znate li što sve spada pod osobne podatke?

Mnogi će se začuditi kada saznaju što sve podrazumijeva pojam „osobni podatak“. Spremni? Popis je poprilično dugačak. Osobni podatak može biti ime, adresa, e-mail adresa, IP i MAC adresa, GPS lokacija, RFID tagovi i kolačići na web stranicama, telefonski broj, fotografija, video snimke pojedinaca, OIB, biometrijski podaci (kao što je otisak prsta), genetski podaci, podaci o obrazovanju i stručnoj spremi, podaci o plaći, podaci o kreditnom zaduženju, podaci o računima u banci, podaci o zdravlju, seksualnoj orijentaciji, glas i mnogi drugi podaci koji mogu dovesti do izravnog ili neizravnog identificiranja pojedinca. Sada kada ste ovo pročitali, slobodno odahnite (doslovno i preneseno) jer idući put kada kao organizacija ili udruga budete morali prikupljati ovakve podatke od neke osobe, znate da se takva vrsta informacije smatra osobnim podatkom čije korištenje osoba mora odobriti na jasan i razumljiv način.

 

U današnje vrijeme kada privatnost na internetu gotovo da i ne postoji, primjena Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka od velike je važnosti. Njezina je dobra namjera uskladiti način upravljanja osobnim podacima na razini cijele Europske unije i država članica, ali i šire ako se poslovanje stranih organizacija odnosi na bilo koji način na europske građane. Sigurnost, privatnost i transparentnost osobnih podataka u EU-u ima jednu jedinu alternativu, a to je ugrožavanje kako poslovanja, tako i ugleda brenda zbog nepoštivanja Uredbe. Zašto bi itko razuman izabrao takvu alternativu?


Tagovi

event manager  hub  javnost  komunikacija  kreativnost  ljudski resursi  mediji  objava za medije  odnosi s javnošću  posao  pr  press  projekt  volonteri  volontiranje  
©Udruga Hepicentar 2018